Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 16 januari 2013

Sektmedlem

Börjar känna mig som jag tillhör en sekt. ;-) ALLT om Lchf läser jag och suger i mig som en svamp. Idag har jag läst ut kostdoktorn Andreas Eenfeldts bok "Matrevolutionen". Ju mer jag läser om hur socker/kolhydrater påverkar kroppen, ju fler bitar faller på plats och jag förstår saker jag inte gjort förut. Jag säger inte att lchf är det bästa för alla, men jag har förstått nu att det definitivt är det bästa för mig! Och då pratar jag inte bara ur viktminskningssynpunkt. Alla som följt min blogg genom åren vet ju att lchf inte varit det optimala för mig ur den synpunkten. Det är ju först efter månader av tålamod det äntligen släppt på den fronten. Det har alltid varit mitt huvudsakliga syfte att gå ner i vikt, men att så mycket annat positivt skulle medfölja kunde jag aldrig tro.

• Jag har nästan aldrig ont i magen längre, aldrig uppsvälld och gasig!
• Det konstanta sockersuget är borta.
• Jag är finare i hyn- Mindre finnar.
• Inte lika ofta huvudvärk.
• Känner mig så mycket piggare, orkar mer!
• Lindrigare pms-symptom- faktiskt nästan inga alls!
• Jämnare i humöret- inte lika lättirriterad.
• Jag blir inte lika hungrig mellan måltiderna.
• Och så viktnedgången så klart- även fast den går långsamt!

Eftersom det finns så många skeptiker till lchf har jag bestämt mig för att boka en tid för en hälsoundersökning när det gått ett halvår. ( i slutet av februari ). Kolla kolesterol och allt sånt som alla läkare och forskare är så oeniga om. Jag har svårt att tro att nåt är fel i min kropp just nu, för jag har inget minne av att jag mått så här bra förut. Men ändå, bara för att vara säker. Jag hoppas att jag aldrig faller tillbaka i sockerfällan- någonsin. Påminn mig i så fall om hur bra jag mår nu!

2 kommentarer:

Björn Felten sa...

Å vilken underbar blogg jag hittade här på grund av att du (felaktigt) kände dig uthängd på Kostdoktorn. :)

Lycka till och häng i där -- och glöm för all del inte att så några LCHF-frön lite här och var.

Catarina sa...

Tack snälla! // C