Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 24 januari 2013

Mår inge bra :-(

Ända sen förra veckan när jag tappade rösten har jag känt mig halvhängig och inte helt på topp. Igår mådde jag inte alls bra och på eftermiddagen på jobbet blev det bara värre o värre. Gick och lade mig kl åtta igår kväll med mina nyfunna vänner hostmedicin, nässpray och Ipren. Ont i bröst och rygg när jag hostar. Kände direkt i morse att jag var tvungen att stanna hemma IGEN, vare sig jag vill och har råd, eller inte. Vill så klart inte smitta ner barn och arbetskamrater. Åkte direkt till Öbacka vårdcentral på öppen mottagning. Ville kolla så jag inte går runt m nån bakterie och att jag inte håller på får lunginflammation eftersom jag har så ont. Kom till en doktor jag har varit hos förut och som jag inte alls gillar riktigt. Hon lyssnade på lungorna och de lät som de skulle, och så tittade hon i halsen och sa att det såg "förhållandevis ok ut". Hon sa att eftersom jag har ett sånt jobb där det cirkulerar mycket sjukor så är det bara att vänta på att det blir bra för det är "onödigt att ge penicillin". Men hon tog inget halsprov. Men hon skrev åtminstone ut mer hostmedicin...
Jag passade på att ta med Edvin när jag ändå skulle dit för han klagar över att det gör ont när han kissar. Jag tog för givet att hon skulle kolla ett urinprov men icke! Hon ställde frågor och sen fick han en salva- utan att först utesluta en ev urinvägsinfektion. När vi gick ut därifrån grämde jag mig lite över att jag inte hade krävt det, så då gick jag in igen och sa till, så då fick han lämna ett prov. De skulle höra av sig om det visar nåt. Sen skjutsade jag Edvin till skolan igen, för han är inte sjuk för övrigt.
Om ni bara visste hur less jag är på sjukor!!! Framför allt eftersom det är så dyrt! Sen jag kom hem har jag bara sovit hela fm. Helt slut. Definitivt inte likt mig. Jag tror ändå att jag skulle ha behövt penicillin. Nu måste vi få vara frisk resten av året sen!

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh krya på dig vad jobbigt! Tiril är också förkyld. =( Ja det är verkligen viktigt vilken doktor man får, många gånger känns det bara fel. Dumt att de inte kollar när man är orolig, de har kollat mig för halsfluss de gånger jag haft det på känn... =/ Hoppas att Edvin också slipper ontet snart!!

Catarina sa...

Usch då, hoppas Tiril kryar på sig också! Misstänker att Tiril o jag har samma baciller som vistas i samma miljö om dagarna! :-/