Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 13 oktober 2013

En händelserik lördag

Igår började vi dagen med att åka på en "vitvaruaffär" då Madde o Mathias skulle köpa ny tvättmaskin. Sen tog Madde o jag den obligatoriska rundan på Dollarstore. Efter det åkte vi till Lillhärdal och hälsade på Jenny, Torbjörn och lille Olov som är 8-9 månader och världens charmtroll! Efter att ha blivit bjudna på go-fika där tog Jenny oss med till "Gammelgården". En urgammal gård där allt finns kvar sen flera hundra år tillbaka i tiden. Jenny är engagerad i hembygdsföreningen och berättade en hel historia om hur människorna levt där en gång i tiden, det var såå häftigt och intressant. Det fanns både möbler, böcker, slädar, sparkar och annat kvar, mycket av sakerna var sen 1700-talet och en del ännu äldre. Jag är fachinerad av sånt där. Sen for vi tillbaka till Sveg och på hemvägen visade Madde mig vart de sista häxorna i Sverige brändes på bål, den platsen är också kvar till viss del orörd. Läskigt! Väl hemma fixade Madde potatisgratäng och fläskytterfile medan jag kokade ihop en rödvinssås. Mumsigt värre. Efter middagen plockade vi fram Maddes alla nagellack och hade lite hemmamanikyr vid köksbordet. Det är så kul att måla naglarna nu när jag äntligen lyckats spara ut dom! På kvällen kom Maddes svägerska som också heter Madde och hade en Aloe vera-forever living-visning för oss. Vi fick göra en hel ansiktsbehandling och fotvård. Vi hann med mycket kul igår! Sen var vi (läs jag) supertrött och halvsomnade i soffan så då gick vi och lade oss. Och nu har jag vaknat tidigt, pigg som en mört! Idag bär det av hemåt igen, med vinterdäcken på! Hyggligt av Mathias att byta dom åt mig!



Inga kommentarer: