Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 17 oktober 2013

I flyttartankar....

Ja, jag vet att jag relativt nyligt har flyttat. Ändå funderar jag på att göra det igen,. Men inget är säkert ännu. I måndags när Thea var på sin handbollsträning så tog jag en promenad under tiden. (Hurtigt va?). Av en slump såg jag att det satt stora skyltar uppe att det fanns lediga lägenheter i de fina trähusen på Rosenbäcksallén. Av ren nyfikenhet gick jag in på nätet och kollade vad det var och blev helt klart sugen då jag insåg att priset med allt inräknat blir det samma som här fast en betydligt finare lägenhet på ett betydligt finare område... Hm....Jag trivs bra i den lägenhet jag har nu, det är inte det, men av olika anledningar är jag rätt less på själva området här kring hyreshusen. Jag bokade helt enkelt en tid för att titta på lägenheten, vilket var i morse kl 8. Och nu är jag heeeelt såld och vill flytta bums. Ja så är det faktiskt! Det var ju som att ha ett hus, stort och rymligt! (Det är två lägenheter i varje hus) En liten altan där man går in, en stor fin uteplats, och en stor fin balkong! Det var en separat tvättstuga i lägenheten, så man slipper tvättbestyret i badrummet. Både tvättmaskin och torktumlare ingick, och en diskmaskin i köket En eldningsbar kakelugn fanns också i vardagsrummet- som i sig var gigantiskt stort och fiiiiiint!!!! Det finns nu tre anledningar till att jag fortfarande tvekar... Den första är Hur jag ska dela av så jag får ett sovrum någonstans? ( Den där lägenheten är också en fyra- fast på 140 kvadrat!). Sovrummen är inget alternativ att dela, så i så fall får jag antingen göra ett krypin i hallen på övre plan, men som kanske kan bli svårt....eller i vardagsrummet då, vilket är mest logiskt och egentligen det enda tänkbara. Det var ju som sagt jättestort, men många fönster och sånt som gör det lite svårt i alla fall. Anledning nummer två är att inte elen, värmen och vattnet ingår så jag kommer inte veta den exakta kostnaden från månad till månad. Har dock ringt Hemab och kollat upp så jag fått reda på vad max-kostnaden varit vintertid för de som bodde innan och de som bor i likadana lägenheter, och enligt den så ligger jag ändå på samma kostnad som jag har i denna lägenhet. Anledning nummer tre är det där med själva flytten då... Det var ju så bökigt sist när brorsan var tvungen att komma upp från Söderhamn för att jag skulle få hjälp, jag kan ju inte bära tunga möbler och köra med släp själv. Så flytthjälp och flyttkartonger är ju också ett bekymmer,...Men jag är såååå sugen, så sugen. Måste ha bestämt mig tills på måndag. Glömde så klart att fota inuti, men fotade i alla fall utvändigt....
Det högra huset längst bort...

Ingången med en liten altan...

...Och ett förråd utanför.

Uteplats och balkong på baksidan...
Vill flytta.NU.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska flytta!
Säger som Anneli, vi hjälper till! :-)
// Linda V

Catarina sa...

Tack Linda! Och Krya på dig!

Christina sa...

Slå till gumman!

Cattis sa...

I will! :-)

Lottis sa...

Men va spännande!!! Tyvärr kan ju inte jag heller bära tungt eller köra med släp men nånting ska jag nog kunna hjälpa till med:-)

Fangoria sa...

Ja förstår att det är spännande och lockande, ser fint ut!

Cecilia sa...

Ser jättefint ut! Vill se hur det ser ut inne! :)

Cattis sa...

Ja jättespännande, har nog nästan bestämt mig! (Och i så fall kommer bilder inifrån så småningom...:-))

Madde sa...

Och jag hjälper såklart också till om jag kan! :)

Cattis sa...

Det vet jag kära syster! :-)