Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 6 oktober 2013

Djupt svammel och många tankar...

Har en sån där dag med en massa tankar. Ni vet....Vad ska jag göra med mitt liv? Vad vill jag göra? Tänker och tänker, men kommer som vanligt inte fram till något vettigt. Men hur länge ska jag hålla på så här? Har känt så här i flera år, men kommer liksom ingen vart. Står och stampar på samma punkt. Känner mig missnöjd och olustig i perioder, som just nu. Söker nåt jobb då och då, men det finns nästan inget man kan söka utan att utbilda sig. Jag har inte råd att skola om mig. Och även om jag hade det så vet jag ju inte till vad? Det är frustrerande och irriterande. Åren bara går och jag blir ju inte yngre. Men jag vill att det ska hända något nytt! Jag vet nog bara inte hur jag ska göra? Jag kan ju inte bara gå och vänta på att något ska hända av sig självt, för det gör det ju inte. Sista månaden har jag sökt två jobb. Jag har inte adekvat utbildning för något av dom, men jag måste ju chansa. Men jag har inte hört något från någon av dom, så jag är så klart inte aktuell. Dessa tankar kan driva mig till vansinne. Hur gör man för att komma fram till något? På arbetsförmedlingen fick man ju ingen hjälp alls, dit var jag ju en gång och frågade, men fick ju bara till svar att man kunde göra nåt intressetest på nätet. Det var jag inte så hjälpt av. På personalkontoret på kommunen fick jag inte heller någon hjälp. Det finns ingen som kan hjälpa mig. Jag måste så klart själv komma fram till något.. Frågan är vad, vad VAD??? Vad skulle jag passa till att arbeta med? Har ni några förslag? Det är banne mig inte lätt. Men det är inte lätt att känna sig missnöjd och less heller. Som tur är går det i vågor. I vissa perioder känns det lite bättre och jag kan känna mig rätt nöjd och tacksam över tillvaron. Men just nu är det en sån där period. En sån där med en massa tankar....Vad vill jag bli när jag blir stor?
Till viss del hör det kanske till årstiden att tankarna kommer. Höst och vinter = Depp. Det vet jag efter 37 år. Och med depp kommer tankarna. Som ni märker känner jag igen mönstret, det gör säkert ni som känner mig också. Men jag vill bryta mönstret. Men vet ju inte hur? Positiva tankar? Tro mig, jag försöker. Och jag är ganska bra på det när det gäller det mesta, utom just den här biten. Men det är dock en ganska stor bit av mitt liv. Hjälp mig! Idéer mottages tacksamt!

2 kommentarer:

Linda sa...

Du som har talang för att rita, kanske vore det något att spinna vidare på? Finns kanske någon som söker en illustratör till sitt manus? En tanke bara...

Kram

Cattis sa...

Oj! Jag har nog inte så höga tankar om mig själv! Men tack för att du tänkte dom om mig! :-)