Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 10 september 2012

Droger och skit!

Kom precis hem från högstadiets föräldramöte. Hela mötet var information från polisen och socialtjänsten angående det ökade droganvändandet bland ungdomar. Skrämmande, oroväckande och läskigt. Hur kunde det bli så här? Hur kunde hela synsättet och inställningen till droger ändras så radikalt inom loppet av några år? Jag blir så rädd. Oavsett hur "rätt" man gör när det gäller uppfostran, oavsett hur mycket kärlek man ger sina barn, oavsett vilken grundtrygghet man ger dom, så kan vem som helst hamna där. Usch och fy! Jag förstår inte hur de tänker, ungdomar idag ser så lättvindligt på droger, ungefär så som vi såg på alkohol när jag växte upp, typ "alla gör det". Sjukt och farligt. Det låter som jag är urgammal, men faktum är att många av de som bara är 5-10 år yngre än mig verkar ha det "nya" synsättet. Åter igen, vart blev det så fel? Många tankar som väcks efter ett sånt här möte. Jag är i dagsläget inte orolig för min egen tonåring, men som sagt, vem som helst kan hamna fel. Hemska tanke! Polisen berättade att "alla" i årskurs nio har varit på någon fest eller tillställning där hasch förekommer. ALLA!!! Så vanligt är det alltså! Själv hade jag aldrig varken sett eller känt lukten av hasch- förrän i kväll! Polisen hade med sig både själva "gräset" och en "kaka" som de tände så vi fick känna lukten. Det var min första- och förhoppningsvis enda kontakt med hasch någonsin- medan var och varannan niondeklassare är världserfarna! Måtte mina barn vara starka nog att säga nej till sånt där skit!!! Jag önskar jag hade vingar jag kunde bre ut över dom och skona dom från allt farligt i världen! Men det enda jag kan göra är att vara en sån bra förälder jag kan och hoppas på det bästa!

Inga kommentarer: