Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 13 september 2012

Bemötande

Jag har nyss haft världens roligaste samtal med en kille på Telenor! Haha, jag loggade in på Mina sidor och såg att min nästa faktura var ovanligt hög. Började studera den och såg att de tagit en avgift på 250 kr för det nya mikro-simkortet till telefonen, något de inte över huvud taget har upplyst mig om. Jag ringde och en kille svarade. Jag sa mitt ärende. Då bad han mig upprepa det för han hade inte hört vad jag sa. Han ursäktade sig flera gånger och sa "Jag måste vara trött eller nåt, jag får gå hem om en kvart så det är nog därför...". Jag skrattade för han lät så rolig och flummig och sa att jag förstod vad han menade...=) Jag hann knappt säga färdigt mitt ärende, förrän han sa: "Jag fixar det!" Eh, jaha, vaddå fixar? "Ja, jag drar av pengarna för simkortet på direkten, jag brukar vara snäll mot mina kunder, jag brukar bjuda på det där simkortet!"
Åh tack snälla människa!!!! Hur ofta händer sånt? Sen höll han på skoja och skämta och skratta och ha sig, så ja...Jag tackade för hjälpen och sa att han skulle hälsa sina medarbetare att han var värd att gå hem en kvart tidigare för sitt trevliga bemötande! Hoppas han fick göra det!
Så där tycker jag alla med såna där serviceyrken ska bemöta sina kunder!

Inga kommentarer: