Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 21 mars 2012

Motion

Igår ville Edvin att vi skulle ta en promenad!!! Han hade fått nya skor och ville "prov-gå" i dom. Vi gick en kortare promenad på ca 40 minuter, men vi gick snabbt som bara den. Edvin har turbo-speed när han går så jag har fullt sjå att hänga med! Thea var på kalas hos sin farmor som fyllde år... Bra i alla fall att han drog ut mig. Det var dessvärre inte lika bra för hans hosta. Han hostade som en tok sen när vi kom in igen. Dumt av mig att inte tänka på det innan, men det liksom glömdes bort när han inte hostade så mycket på dagen. Det gav med sig till sist i alla fall och idag är han i skolan igen.
Sen idag mina vänner, startade jag dagen med en promenad ut till Gånsvikshamn och tillbaka. Gick samtidigt som barnen gick till skolan. Så nu känner jag mig nästan över-hurtig! ;-) Hur som helst känns det bra att jag kommit igång lite smått, har inte gjort nåt alls på eeevigheter, eftersom jag inte har haft nån som helst energi. Hoppas och tror att den är på väg tillbaka nu!
Igår var Malin från jobbet här och hälsade på. Jag hade bakat en viktväktar-chokladkaka, som serverades med skivade jordgubbar och vanilj-kesella. Helt ok faktiskt. Dock slog det mig när jag redan hade gjort kakan att Malin inte gillar choklad...ooops, men man kan inte komma ihåg allt. Hon åt i alla fall, och som tur var hade jag lite annat fika också. Kul i alla fall med lite besök!
Igår kväll var Jonathan hos en kompis. Vid nio när han brukar komma hem om han är borta på vardagarna, fick jag ett sms från honom. Det stod: "Snäääälllla, kan du hämta mig, jag har sett vääärldens äckligaste film, jag vågar fan inte gå hem....." Givetvis åkte jag och hämtade honom, och jag fick en stor kram. Ibland är man så stor och tuff i den åldern, men ibland märker man av att den lilla killen finns kvar! =)

Inga kommentarer: