Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 27 mars 2012

Birsta

Idag skulle Madde och en kompis till henne till Ikea. Hon frågade mig igår om inte jag också skulle komma ner och göra dom sällskap. Jag sa först nej av två anledningar, dels att jag är ganska fattig och dels att jag inte så gärna vill köra till Birsta. Just köra och parkera i Birsta är en del i min "köra-bil-fobi" som jag fortfarande inte tagit itu med, alltså inte riktigt vågat, eftersom jag blir så stressad bara av tanken på jyttret med massa bilar och vägar hit och dit. Hur som helst så funderade jag på det där igår kväll och tänkte att jag kanske skulle åka ner ändå, men jag fick se när jag vaknade hur det kändes.
Sov ända till nio idag, det är jättelänge för att vara jag! I alla fall när jag väl vaknade bestämde jag mig för att åka ner ändå, nån gång måste ju vara den första! Så jag åkte ner så jag var där till klockan 11 och det gick ju hur bra som helst så klart, det är bara fjanterier när jag tror att jag inte ska kunna/våga. Ringde Madde från parkeringen och sa att jag var där och sen gick jag in till dom. Vi gick där hela dagen, åkte hem kvart i åtta innan de skulle stänga! Kul! Köpte dofljus som är på bilden. Madde hade ett sånt som jag såg i helgen när jag var där och ville ha! Tyckte det var jättefint! Och så köpte jag en födelsedagspresent till min lillgumma som snart fyller 7 år.
En rolig dag, men nu är jag trött i benen och har ont i fötterna! Undrar hur många steg man går där på en hel dag?

Inga kommentarer: