Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 30 mars 2012

Aprilväder i mars

Det är snart slut på mars och aprilvädret knackar på dörren. I morse regnade det och nu snöar det för fullt! Jag hoppas det inte kommer så mycket, det blir så slaskigt då.
Kvart över åtta hade jag tid hos doktorn på Previa. Hon som är doktor där var doktor på BVC när Jonathan var liten. Jag tycker väldigt bra om henne så det kändes skönt att komma dit. Hon säger lika som både Karin och Anna säger, att jag har tagit itu med det i tid och att jag gjort helt rätt. Däremot har ju försäkringskassan sina regler och då är jag ju inte "sjuk" på det sättet. Jag har mer "starka symptom att BLI sjuk" om jag fortsätter i samma spår, men sånt godtar inte försäkringskassan alltid. Därför känns det lite akut att hitta något annat, så doktorn ringde till Karin som i sin tur ska ligga på mer på personalkontoret och hoppas att något kan fixas fram. Självklart vet även jag att det inte är det enklaste, men jag hoppas de hittar en rimlig lösning snarast. Jag är i alla fall sjukskriven ytterligare två veckor från idag och enl doktorn är det inte ett alternativ att gå tillbaka till mitt vanliga arbete. Hon gjorde även en undersökning, kollade blodtryck och sånt... Hon sa att hon aldrig under hela sin tid som läkare hade uppmätt ett sånt lågt blodtryck på någon. Jag hade 90/60. För mig är det "normalt", har alltid haft lågt blodtryck, men det är inte farligt. Dock kan trötthet och yrsel komma av det. Hon ville även att det ska tas sköldkörtel-prover på mig eftersom jag går så upp och ner i vikt hela tiden, så jag ska dit på måndag morgon igen för att göra det. Jag tror dock inte att det är nåt fel på den, jag har tagit dessa prover tidigare av samma anledning och de var helt normala. Men bra att de kollar en gång extra i alla fall!
Efter doktorn var jag på stan en sväng. Var på bolaget och köpte mig en flaska vin. Lottis fyller år idag och vi ska ut en sväng i kväll, blir nog kul! Synd att man har det vanliga standard-problemet när man ska ut på nåt kul... KLÄDER! Usch vad jag hatar det! Men det får lösa sig ändå, får väl dra nåt gammalt över mig...;-)

Inga kommentarer: