Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 15 mars 2012

Beteendevetare

Idag var jag till Previa hos en beteendevetare som Karin hade bokat in mig hos. Bra eller dåligt? Svårt att säga...Jag tycker att det är jättesvårt att sitta och prata så där med en vilt främmande människa, och det som sägs är mestadels sånt jag redan vet. Men tja, det är säkert bra ändå att "prata av sig". Det vi kom fram till (som jag redan vet) är att jag måste göra allt för att hitta ett annat jobb, samt att jag ska ta mig tid till avslappningsövningar och mindfulness för att komma ner i varv. Svårt med jobb-biten när det inte finns så mycket att söka. Avslappning försöker jag redan med, men jag får väl försöka lite mer nu då.
Direkt efter jag hade varit där gick jag in på arbetsförmedlingen. Där fick jag ingen hjälp alls. Tanten som satt där rekommenderade mig att gå in på deras hemsida och göra ett intresse-test för att se vad jag kan tänkas vilja jobba med. Det var allt. Sen fick jag gå därifrån. Jag kände igen tanten som satt där. Jag tror det var samma tant som satt där när jag var in där en gång för hundra år sen när jag hade slutat skolan och sökte jobb. Det kanske är dags för henne också att söka nytt jobb?? ;-)

Inga kommentarer: