Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 10 juli 2011

Recept

Igår när vi satt på Lottis balkong diskuterade vi vad man kunde använda timjan till, för hon hade odlat egna kryddor. Jag kom att tänka på en gryta som jag inte gjort på många år, men som är ganska god. I den är det timjan! Delar med mig av receptet här....

Ungersk kycklinggryta, 2 pers

2 kycklingfileér
1 dl mild Ajvar relish
1 dl creme fraiche
2-3 klyftor vitlök
1 bit purjolök
lite vatten plus 0,5 kycklingbuljongtärning, el 1 msk kycklingfond
Timjan, valfri mängd
salt o peppar

Servera med klyftpotatis i ugn, eller ris.

Vi diskuterade även Ajvar, det är gott, men man använder det inte så ofta. Nån som har några andra goda recpet med ajvar??

Inga kommentarer: