Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 8 juli 2011

Impulsiv "road-trip"

I tisdags fyllde Edvin nio år, stora killen!!! Han skulle ju till Erik den dagen. I stället för vanligt tårt-kalas åkte vi ner till Birsta med honom där han fick gå på leksaksaffären och handla lego för födelsedagspengar. Han fick även ett stort legobygge av mig på morgonen, men han vill alltid ha MER lego, det är Edvins liv!
Edvin fick även välja vart vi skulle äta denna dag och då blev det Max i Birsta. Edvin var helnöjd med sin födelsedag! Jag passade på att springa in på Jula och köpa mig en solstol för mina födelsedagspengar. Känner mig mycket nöjd med stolen. När jag kom hem möblerade jag om på balkongen eftersom jag ville ha solstolen på den sida där solen är längst på kvällarna...
Jag hade precis gjort klart på balkongen då Magnus (brorsan) ringde. "- Hej, jag och Malin är på väg till farsan o ska stanna tills i morgon, du kan väl också åka dit?". Då var klockan kvart över fyra på eftermiddagen. Jag tänkte i några sekunder och svarade: "-Tja, varför inte?". Snacka om impuls!!! På några minuter hade jag packat en väska med lite kläder, ställt in gps:en och dragit iväg! Det är ju ändå ca 27 mil härifrån dit så det tar ett tag. Jag sa aldrig till pappa och Marie att jag skulle komma heller, så de blev lite snopna när jag bara dök upp! Det hör ju inte till vanligheterna att jag gör det! Men kul var det! Vi satt uppe en stund på kvällen och surrade och drack nåt glas vin, men det blev kväller ganska tidigt, alla var lite halvtrötta. Vi trodde vi skulle få se en björn på natten, eftersom det brukar gå en där varje natt, men självklart inte denna natt!
    Dagen efter vaknade vi till strålande sol. Vi fick en riktig "hotellfrukost" och sen solade vi hela dagen lång!
På eftermiddagen hade Marie gjort en god gryta som vi åt, och efter det åkte jag vidare till Sveg, eftersom jag hade sån tur att Madde var ledig igår, torsdag. Så jag kom till henne på onsdag kväll. Det var varmt och skönt så vi satt ute på kvällen och drack lite vin och skrattade som alltid!!! =)
Jag fick en väldigt fin födelsedagspresent av Madde som hon hade gjort själv. Den var så fin så jag fick en liten tår i ögat!
Igår torsdag, gick vi och tittade i några affärer som finns i Sveg, jag hade aldrig varit där, så det var lite kul att se. Vi åt vår "middag" på ett fantastiskt mysigt "fik" och det var jättegott! På kvällen åkte vi o hälsade på Maddes mamma Lena en sväng. I morse började Madde jobba kl sju, så då klev jag upp samtidigt och for hem, så kvart över tio idag var jag hemma! Kul med en sån där spontan liten resa! Solen skiner här hemma så jag ska nog ta och inviga solstolen!
Ha en härlig fredag!

Inga kommentarer: