Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 31 juli 2011

Minisemester

Nu blir det nog ett långt inlägg! Kom hem för ett par timmar sen efter några roliga dagar. I onsdags åkte vi till Sveg. Vi blev bjudna på grillat och god potatisgratäng!

 Maddes kille Mathias hade preliminärbokat flygplanet i fall det skulle bli fint väder, för då skulle barnen få flyga. Men det sa vi inget om förrän alldeles innan. Solen gassade och det var kanonväder. Gissa några som blev glada?? Lite pirrigt var det också, speciellt för Thea som aldrig flygit förut.
Det var minst sagt glada barn som klev ur planet efter en halvtimme i luften. Jonathan var alldeles lyrisk för han hade fått prova att styra!



På torsdag morgon åkte vi till Sandsjö. Första gången någonsin som jag o barnen åkte dit och sov över. Det blev lyckade dagar med fortsatt solsken. Poolen blev mest populär, där låg barnen mer än de var på land. Thea har lärt sig simma riktigt bra, hon simmar från ena sidan till den andra i poolen, och den är nog 4-5 meter skulle jag tro.
Det har varit riktigt solväder hela tiden, utom sent igår kväll, då det blev världens åskväder när vi hade lagt oss. Thea och jag låg i det inglasade rummet som syns på hus-bilden. Det var lite halvläskigt att ligga där och titta på blixtar och dunder!!! Men det gick över ganska snabbt...
Vi har blivit bortskämda med god mat varenda dag, igår stod grillning på menyn, och det kan man ju inte få för ofta!!! Mums!
I morse packade vi i hop efter frukost och åkte hem till mamma och Jerry. Åt mat där och sen åkte jag  vidare hemåt, men lämnade barnen där som ska få njuta av årets bästa vecka, enl de själva! Veckan då de åker till stugan och fiskar och myser!!! Jag kom hem vid halv fem på eftermiddagen, och det känns riktigt skönt att vara hemma igen, även om vi har haft jätteroligt! Det blir garanterat fler gånger! Det som däremot inte känns skönt är att jag börjar jobba i morgon, ve och fasa! Usch vilken ångest!!! Fast det känns ändå lite bättre när jag vet att jag är ledig nästa vecka igen! Men ändå... självklart ser det ut att bli fint väder hela veckan också. Tur att man har ett jobb där man är ute mycket!
Måste säga att även om semestern har gått fort så har det varit en otroligt händelserik sommar. Allt ifrån att ha sett björnar i det fria till åkt flygplan för barnens del... De konstaterade i bilen på väg hem idag att det var deras bästa sommar någonsin! Ändå har vi inte varit på nån långtur, men de har inte så höga krav. Men jag är beredd att hålla med dom till viss del. Även om inte vädret varit det bästa hela semestern så har vi gjort mycket kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt ni ser ut att ha haft det. Barnen brukar inte ha så höga krav, brukar räcka med lite miljöombyta bara. Va fina barnen är. STOR kram från Koja

Catarina sa...

Japp, vi har haft jättemysigt! Ja nog växer de så det knakar... helt sjukt fort går det! // C