Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 3 juli 2011

Potatissallad a´la Linda

Fick ett recept på en potatissallad av Linda på jobbet. Igår gjorde jag den och den var mycket god. En annan Linda har efterlyst receptet så det kommer här!

Lindas potatissallad

800 kokt kall potatis i bitar
100 gram hackade soltorkade tomater
1 skivad rödlök
250 gram fetaost
(100 gram oliver, om man gillar det)
2 pressade vitlöksklyftor

Vinägrett

0,5 dl olivolja (jag använde den oljan som de soltorkade tomaterna låg i)
1 dl persilja (jag bytte ut den mot basilika då jag inte gillar persilja)
2 msk vinäger
1 tsk salt
2 krm svartpeppar

Mycket mumsigt, tack Linda för receptet!!!!

Nu i kväll åkte jag, Ann o barnen ut till Stallarna. Barnen ville ta ett kvällsdopp. Vi vuxna satt med kläderna på i en solstol (det är inte direkt varmt ute, det blåser som bara den). Vi höll på bli uppätna av all knott som var där, så till slut gav vi upp och åkte hem. Trodde jag skulle klia ihjäl mig på bilfärden hem. Skönt att komma in i lägenheten...
Åh vad jag njuter av att jag inte behöver ställa väckarklockan i kväll när jag lägger mig!

2 kommentarer:

Linda sa...

Tack :) Denna ska testas i helgen. Låter verkligen supergod!

Catarina sa...

Var så god! =) Ja den var jättegod!!! // C