Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 18 november 2012

Tidningen Ångermanland

Jag har för tillfället en gratismånad av Tidningen Ångermanland. Som alltid ringer de och vill erbjuda fortsatt prenumeration efter ett tag. Idag kom det samtalet. Brukar vanligtvis bli irriterad men den här gången var jag tvungen att skratta...
- Hej, det är från Tidningen Ångermanland det här, mig har du väntat länge på förstår jag?
- åh ja i flera veckor, svarade jag.
- Vad har ni för väder där uppe? Jag sitter i Västerås jag...
- Grått och dimmigt, svarade jag.
- jaha vilket elände, det är ju inte så du vill åka på Sälsten o bada då?
- Nä inte direkt.
- Hörrudu, skulle du vilja fortsätta med tidningen om du får ett riktigt, riktigt bra erbjudande?
- Nej faktiskt inte, jag läser den knappt, jag skummar bara igenom den och sen läggs den på hög...sa jag.
- Men vilket bra svar, då ska jag inte tjata på dig. Ha en fortsatt trevlig dag trots vädret!

En glad och skojfrisk gubbe, när försäljare låter så där så står man ju ut. Värre med såna som tjatar och blir sura när man tackar nej.

Inga kommentarer: