Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 29 november 2012

Dagens tankeställare

Satt vid frukostbordet i morse och läste tidningen. Det stod att det i dagarna ska komma massor av flyktingar till Härnösand och att man skulle se över var det finns bostäder åt dom. Jag sa till barnen: "Då kommer de säkert att hamna här i Gånsvik eftersom det finns så mycket tomma lägenheter här." Thea sprack upp som en sol i ansiktet och utbrast tvärt: "Jaa vad roligt, då kanske jag får nya kompisar! Fast jag måste lära dom svenska först förstås!!!"
Tänk om alla vuxna också tänkte så, då skulle rasismen minska här på jorden! Hon har alltid så fina tankar, älskade lilla unge med stort hjärta!

Inga kommentarer: