Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 25 november 2012

Musiken gör kvällen

Pensionärsafton a'la Cafe Norrköping... Så kan man sammanfatta kvällen igår! Det är inte åldern på besökarna jag pratar om då, utan musiken! Det var yngre killar som spelade, men det var sååååå dålig, tråkig musik, så kvällen blev helt förstörd. Det roligaste med att gå ut är att dansa, men det fanns inte en låt som det gick att dansa till! Det var sega låtar som vi satt och jäspade till! Ingen höjdarkväll direkt, men så kan det vara ibland! Vi hade desto trevligare innan. Jag, Lottis och Nobbe satt hemma oss Lottis och pratade gamla minnen så vi blev alldeles nostalgisk! Vi kom fram till att vi har känt varandra i 16 år, så det finns några minnen. Ett minne vi skrattade åt var när jag och Erik bodde tillsammans på Brunnshusg. Vi skulle ha inflyttningsfest och hade varit så ordentliga att vi skrivit lappar till grannarna att de skulle komma och säga till om vi störde. Det var bara det att en invandrarkille hade missförstått brevet och kom och plingade på samma eftermiddag som festen skulle vara. Jag var i köket och hörde Erik gå och öppna dörren. "Hej, jag får tacka så mycket för inbjudan, jag kommer klockan nio, ska bara äta julbord med jobbet först!" Hahaha, så spak har jag aldrig hört Erik.... "Eh...jaahaaa". Sen tokskrattade vi åt alltihop. Killen kom på festen och var jättetrevlig... Men snacka om missförstånd! Undrar om han funderade varför inga andra grannar var bjudna?? :-)

Inga kommentarer: