Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 4 november 2012

Lugn och Ro

Igår morse for jag och tränade efter frukosten. När jag kom hem hade Edvin och Thea vikt ALL tvätt och lagt in i garderoberna. Det var ett helt berg kan jag lova och jag blev sååå glad!!!!! Underbara ungar! Idag for jag ner och tog ut pengar till seansen och de var hemma under tiden. När jag kom hem var de i full gång med att "storstäda"....! "Sitt ner du mamma i lugn och ro, vi ska städa vi och du behöver inte göra någonting, du kan gå ner!" Snacka om att man tappar hakan ibland! Så nu sitter jag här vid datorn medan jag lyssnar på dammsugaren på övre våningen... Känns helt ok att det inte är jag själv som "kör" den! Blir nästan rörd av deras fina sidor, de vet att jag hatar när det är rörigt och stökigt (trots att jag själv bidrar stort till slarvet, jag är absolut ingen pedant!). Jag blir på dåligt humör och gnäller en hel del när det är stök. Trevligt att de vill hjälpa till ibland, det är nyttigt och bra!

Igår gjorde jag Lasange med egengjorda "pastaplattor". Den blev såå god, och det tyckte även barnen. Tänk att det faktiskt finns alternativ till riktig pasta som blir precis lika god bara man anstränger sig och tar sig tid.
Det var inte på något sätt svårt att göra pastan, och det gick egentligen ganska snabbt också, det är väl alla moment i en lasange som gör att det tar tid. Kommer garanterat att göras fler gånger!

Jonathan har sovit hos en kompis i natt så han har inte kommit hem ännu. Köpte årets skolkatalog av Anneli på jobbet här om dagen för hon hade av misstag råkat köpa två, och jag hade inte köpt nån alls. De vanliga skolfotona bojkottade jag i år, mest på grund att jag är lite vrång. Fotoföretaget har varit lite i blåsväder i media och har lite dåligt rykte. Jag gillade inte heller bilderna. Av ren bekvämlighet valde jag bort skolkatalogen också, trots att jag egentligen ville köpa den, så det var kanon att Anneli hade köpt två! Jonta spexade lite på bilden som vanligt, han är nog lite av en "klassens pajas"...;-) Haha, men snygg är han allt!

På tal om snygg klädde Thea ut sig här om kvällen och gick till Patric och Anneli och "spökade". Misstänker att de blev väääldigt rädda! ;-)


Buuuuuuuuuuuuuu!





Inga kommentarer: