Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 23 juni 2013

Den roligaste helgen på länge, ja kanske den roligaste någonsin!

Åh herregud vilken välbehövlig rolig helg! Käkarna har jobbat stenhårt, både med att äta en massa gott, och att skratta! Känns som att det här kan bli ett långt inlägg...
På midsommarafton när Madde åkte och jobbade åkte jag till Sandsjö och hälsade på min fader och Marie. Trevligt! Jag fick bland annat se ett foto av pappa som ung (vet inte om jag sett något förut). Jag tyckte han såg välbekant  ut men kom inte på vem han var lik. Det kom jag på senare, när jag var tillbaka i Sveg. Bingo Rimer så klart! =) Hahaha vad jag skrattade när jag såg det!
Väl tillbaka hos syster började midsommarfirandet. Flera av deras kompisar kom så vi var nog närmare 15 pers kanske? Riktigt trevligt och supergod mat så klart. Tyvärr hällregnade det så det blev en riktig inomhuskväll, men det gick bra det med! Spelade "Med andra ord" och skrattade...=)
På midsommardagen gick Madde och jag ner på "byn" och åt Langos på världens mysigaste fik som finns där. Gott var det också!
Sen kom vi på att det var Pubafton på "Knuten" på kvällen och att vi ville gå ut. Sagt och gjort. Madde bjöd både på Baileys, Rom o cola och rosevin....Sen började en av mitt livs roligasre kvällar tror jag bestämt! Haha, kan inte sätta ord på vad det var som var så extremt roligt egentligen, men allt bara var SÅÅÅ kul. Ni vet en sån där höjdarkväll som man minns hela livet...
För det första träffade vi Söderhamnsbor och helt plötsligt kände alla varandra, ni vet "jaha är du syster till honom, jaha och jag har varit tillsammans med den och är kompis till den...." Så där när alla har nån anknytning till varandra fast vi aldrig har träffats förut. Kul kul och mycket att prata om!
För det andra kom det en religös gubbe och satte sig vid vårt bord som Madde drev med och det slutade med att han var så imponerad av hennes bibelkunskaper och undrade vart hon lärt sig allt? Hahahahaha, gissa om vi fick roligt åt det?!?!?! Oj oj oj...

Sist men inte minst, när stället stängde och vi var så där barnsligt fnissiga så åkte vi cykel i en lekpark. Oj oj vad kul allt kan vara ibland! ;-)
Det allra roligaste på hela kvällen var dock när vi kom hem. Mathias hade gått hem tidigare än oss och hade ingen nyckel, så han hade lagt sig i förrådet intill garaget!!!! Hahahaha, vi skrattade så vi höll på kissa på oss när vi hittade honom i en hög av bråte...Flyttkartonger, grillkol, resväskor, färgburkar...och så Mathias i mitten under en skoterjacka...precis som en uteliggare, men med skorna prydligt uppställda och glasögonen avtagna och fint lagd på en bänk. Tur det var nära till en toalett annars har det hänt en olycka. Hysteriskt skrattanfall strax efter tre på natten! Ja jag säger då det.
Det är så roligt skönt med såna här barnsliga skratt-attacker-kvällar ibland!
"Finn ett fel"...Just det, man ser ett öra ovanför den blålila jackan....;-)

Sist men inte minst, som grädde på moset.... Tragiskt nog så har det försvunnit en dansk gubbe i Sveg i helgen också, så det är värsta pådraget med sökande och missing people är också inblandade. Idag på fm kom det en tjej och knackade på hos Madde o Mathias och frågade om hon fick titta in i "öppna förråd", eftersom de höll på finkamma hela Sveg i sökandet.
Gissa vilka tankar vi fick? Tur att Mathias hade vaknat och flyttat inomhus. Det hade blivit lite jobbigt om de hittat honom där när de sökte efter den försvunne mannen. HAHAHAHA, då blev det kul igen!
TACK Madde för en suuuuperkul helg, tur att den blev av till sist! =D



4 kommentarer:

madde sa...

Tack själv!! Det här kommer jag att leva länge på! :-D

Catarina sa...

=D

Fangoria sa...

Underbart att du fick en så fin helg!

Catarina sa...

Tack, ja riktigt härligt!