Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 14 maj 2014

Utmattningsdepression

Idag har jag varit till doktorn. Jag har fått diagnosen Utmattningsdepression och är sjukskriven till och med 1 juni  "-Till att börja med", uttryckte han sig. Sen tar Previa över och vi får se vad de säger. Jag är medveten om att jag har många stress-symptom, det har jag ju haft i några år. När jag blev sjukskriven för drygt 2 år sen hade det inte gått så långt som till utmattningsdepression, men det hade det nu, fast jag inte riktigt trodde det själv. Jag upplevde att det kom mer "plötsligt" den här gången, men jag förstår ju egentligen att det är ett resultat av flera års "stress-skov" som jag haft. 
Känner mig trött och slut, men samtidigt lite lättad. 
En dag i taget.

4 kommentarer:

Christina sa...

Släpp alla MÅSTEN nu! Det enda du måste nu är att tänka på dig själv för en gångs skull och VILA!!! Allt ordnar sig gumman. Kram!

Cattis sa...

Lättare sagt än gjort! Vet inte vem jag blivit lik när det gäller att tänka mer på andra än på sig själv?!? ;-)

Linda sa...

Försök lyssna på din mor :-)
Ta hand om dig!
Kram

Cattis sa...

Tack, jag ska försöka! Kram tillbaka!