Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 5 maj 2014

Down

En sån där riktig neråt-dag. En bläh-dag, en skit-dag, en skulle helst bara vilja grina-dag. Ni fattar hur jag menar va? Har känt sista veckorna att jag är på väg lite "neråt" igen. Inte kul och jag vet inte vad jag ska göra åt det heller. Tur det är rätt årstid åtminstone, det kan underlätta. Gillar inte alls när det blir så här. Känner mig så himla omotiverad till allt. Omotiverad till att motionera, omotiverad till bra kosthållning, omotiverad till jobbet, allt! Tvingade mig själv att skicka ett sms till Ann nyss för att höra om hon vill ta en promenad, vi skulle höras sen. Tänkte att det är lika bra innan jag ångrar mig, så kanske vi kommer iväg i alla fall, och då vet jag ju att jag mår lite bättre sen. Kommer definitivt inte iväg själv, men om jag har någon med mig så går det ju bättre.
När jag kom hem från jobbet satte jag mig ute i solen och skrev i en vanlig pappersdagbok. Jag skrev och skrev och skrev och jag trodde aldrig att jag skulle sluta, fast jag skrev inte om något väsentligt egentligen, men det är så skönt att bara skriva ibland. Det är då tur att inte alla dagar är så här. I morgon kan jag vara pigg och glad igen, man vet aldrig. Skitdagar har nog alla ibland, fast alla pratar inte om dom. Jag pratar inte så mycket om dom heller, biter mest ihop och tänker desto mer. Sen kan det pysa ut i skrift-form som det gör just nu.
Nä, i morgon är en annan dag. Fullt av oskrivna blad framför mig, det låter väl fint?

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Hade också en san dag idag. Forsoker mig pa att motionera och ata ratt eftersom sommaren ar pa vag. Men det var en trokdag pa jobbet och jag kanner mig bara allmänt omotiverad.

Cattis sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam, kram till dig!