Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 28 maj 2014

Sovmorgon och minnet av en lila kanin...

I morse hände något ovanligt. Jag somnade om efter att barnen gått till skolan och sov ända till TIO och då blev jag väckt av telefonen. Det hör inte till vanligheterna att jag somnar om och det var såå skönt.
Boken jag köpte på Tradera kom idag så jag har börjat läsa lite smått. Får se vad den ger...
Jag har försökt hitta tillbaka till Lchf-livet den här veckan. Inte för att jag orkar bry mig i vikten just nu, utan mer för mitt allmänna välmående! Märks direkt på bl.a min mage när jag slarvar med för mycket kolhydrater. Jag kan ju åtminstone anstränga mig lite grann, fast jag inte har  ork/energi att köra fullt ut. Inget blir bättre av en uppblåst sprängfylld ond mage! Jag hade verkligen tänkt komma igång med promenader den här veckan också, men det sitter verkligen i sirap och jag hittar tusen undanflykter för att slippa. Men jag ska inte vara så hård mot mig själv och tänker att alla små steg för att må bättre är steg åt rätt håll. Den här veckan har det varit maten och läsning... Nästa vecka kanske det blir nåt annat? Jag väntar fortfarande på samtalstid hos Previa, det verkar ta sin tid.
Idag känner jag mig glad över att barnen är lediga i morgon och på fredag. Skönt att slippa ställa klockan. Något jag är mindre glad över är att det är tivoli o marknad i helgen = Årets värsta! Pratade med mamma idag och vi kom att tänka på ett "tivoli-minne" som vi skrattade åt sen jag var liten... Vi hade varit på Strömmingsleken (det årliga tivolit i Söderhamn) och jag hade fått en fin lila kanin-ballong... Jag och ballongen satt i baksätet på bilen på väg hem och när vi kom hem öppnade mamma bildörren för att jag skulle kliva ur. Gissa vad som hände? Den gasfyllda ballongen såg sin chans och stack med väldans fart högt högt upp i skyn och kom aldrig mer igen... Jag grinade och mamma fick vända och köra in till stan och köpa en ny ballong. Dessvärre var de lila slut, så jag fick en blå, och det var ju inte samma sak...haha...
Tur de är lite smartare idag och sätter tyngder längst ner på ballongsnöret. De hade inte kommit på den lösningen i början av 80-talet. :-)

Inga kommentarer: