Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 30 maj 2014

En fredag som känns som en söndag

Man blir alldeles vimsig i huvet när det är helgdagar mitt i veckan! Vet knappt vad det är för dag...
Thea har varit lite hostig och halvhängig idag, har bara väntat på att febern ska komma men än så länge håller den sig undan. Det är verkligen inte läge att bli sjuk nu. På tisdag är det nämligen en väldigt stor och viktig dag för Thea. De har temaavslutning på Vindens hus och Thea är en av de två som ska vara "speakers" eller "konferencier", eller vad man nu ska kalla det, alltså hälsa välkommen, prata och berätta om temaarbetet i mikrofon inför alla människor i pauserna mellan de olika "numren". Hon har övat och sett fram emot det här länge och ser det som en stor uppgift. Och jag längtar ju också så klart... Så några sjukdomar är inte välkomna nu, schas på er! Hoppas det inte blir nåt mer av det.
Idag har Erik varit hit och hjälpt mig med datorn. Håller på fabriksåterställer den men det går så segt så den får hålla på under natten så får han komma och fortsätta i morgon. Hoppas den blir normal sen igen...
Vi har lyxat till det med en moccafrappe på Mc Donalds idag också. Riktigt gott (och onyttigt!).

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Provade också den där frappen i torsdags, goood! =P
Hoppas hon slipper bli sjuk!

Cattis sa...

Ja jättegod! Tyvärr har hon blivit sjuk! :-( Hosta och feber... Håller tummar för ett snabbt tillfrisknande!