Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 16 maj 2014

Med lite teamwork så fixade vi det!

När vår granne flyttade i vintras lämnade han en massa saker i förrådet, bl.a en studsmatta. Mina barn har suktat efter den där studsmattan och undrat om vi inte kan få den då han ändå har lämnat den. Jag har känt mig osäker och tänkt att han kanske kommer och hämtar sakerna en vacker dag så vi har inte rört nåt...tills jag för någon vecka sen gjorde mig dum och frågade hyresvärden. Hon sa att det bara är att ta det han har lämnat för han har ju lämnat in nycklar o allt för länge sen. Ikväll tog vi oss i kragen jag och Edvin...Han hade varit med hos Alex när Ann o Mats satte ihop deras studsmatta så han visste hur man gjorde. Vi hjälptes åt och fixade mycket, men till sist orkade vi inte mer, det är svintungt och trögt att dra i alla fjädrar.., så då ropade vi på Jonta som har lite mer muskler än oss och han fixade resten! Så vi fick ihop den- helt själva!!! Edvin hoppar så han är blöt av svett. Thea är inte hemma men jag vet hur glad hon kommer att bli när hon kommer hem! I morgon ska vi mäta och ev köpa ett skyddsnät, det känns tryggast så. Men det kan det ju vara värt när man fått en gratis studsmatta!


Inga kommentarer: