Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 21 maj 2014

Ångestladdat och lite skönt

I morse sov jag för ovanlighetens skull längre än till 06.20. Vaknade kl 8 av att Thea kom och ville hämta sin cykelnyckel. Det var nog någon mening med att jag blev väckt för strax därefter ringde doktorn fr Previa och frågade om jag kunde komma tidigare (hade egentligen tid 13.30). Så jag fick snabbt göra mig i ordning och åka ner. 
Han ställde lite frågor och kopplade genast ihop allt med min sjukskrivning för dryga 2 år sen. Han menade att eftersom inga riktiga åtgärder gjordes från kommunens sida då, utan det "rann bara ut i sanden", så var detta bara väntat. Han sjukskrev mig utan tveksamheter fram till semestern. Jag ska få gå på samtal plus att vi ska ha annat samtal där vi mer ska få till en plan om ev lösningar osv. 
Det känns väl "sådär" allting. Ångesten blir ännu värre eftersom jag inte kan låta bli att tänka på vilket helvete det kommer bli ekonomiskt. Samtidigt är det lite skönt. Och något hopp om en långsiktig lösning har jag inte riktigt efter förra gången. Om det inte finns några andra jobb att omplacera mig till så gör det ju inte, vad mer kan kommunen göra då liksom? 
Blandade känslor är orden för dagen... 
Hur som helst tänker jag inte älta allt jobbigt här, utan ska försöka fokusera mer på sånt som är bra och roligt.
Idag är det kanonväder ute tex...DET är positivt!

Inga kommentarer: