Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 30 september 2013

Ur balans....

Det går i skov det där med stress och hur jag mår. Vissa dagar känns ok, idag kändes nästan hela dagen ganska ok, men sen hände det nåt på eftermiddagen och då kommer det direkt.. Hjärtat håller på sprängs för det rusar så hemskt och så bara bryter jag ihop. Så hemskt jobbigt, och idag var det bara droppen när jag inte ens kunde behärska mig på jobbet, utan fick världens grinskov och fick gå ifrån, och en kollega från annan avdelning fick ta över. I vanliga fall kommer åtminstone inte grinet förrän jag är hemma. Vad är det med mig?!? Gaaaaah, om det kunde vända nån gång! Den här hösten har inte börjat så bra...Är såå rädd att det ska sluta med sjukskrivning som det gjorde för 1,5 år sen när jag mådde så här, det bara vägrar jag!!!
Nåja.... Det kommer nog snart bättre tider.
Väl hemma var det dags att gå igen eftersom Thea skulle på handboll kl 17, jag slutade kl 16. Då var hon stressad och grinade och orkade ingenting. Jag undrade om hon verkligen orkade och ville gå på handbollen. Det kommer ju bli så här varje måndag, att hon inte hinner äta middag, måste skynda sig att byta om osv. Hon fixar inte riktigt det efter en hel skoldag, men envis som hon är ville hon gärna ändå gå på handbollen, så vi pallrade oss dit. Och då vände allt och hon tyckte det var sååå kul!!! Hon var så svettig så det rann i pannan på henne när det var klart....Sen var vi hemma strax efter kl 18 och då var vi vrålhungriga. Blev tjockpannkaka, a´la lchf som blev jättegod. "Den godaste pannkakan vi någonsin ätit" enl barnen....=) Sen min favoritsysselsättning: handdiska....=( (Diskmaskinen gick sönder igår). Sen duschning för Theas del, och nuuu har vi äntligen satt oss i soffan. Kl är 20.12 så nu är det snart dags att gå och lägga sig...;-)
Som grädde på moset denna dag har jag varit vaken sen 04.00 i morse när grannarna sprang upp och ner i trappuppgången, såg mellan persiennerna skymten av nåt stort fordon, typ en flyttbil? Hur man nu kan flytta kl 4 på natten? Men levde om gjorde dom i alla fall. Tröttheten kan ju vara en bidragande orsak till min psykiska obalans idag. I morgon är det bättre!
God natt från en trött gnällspik.

4 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vad hemskt att du mår sådär!! =( Jag hoppas verkligen att det vänder snart!! Och att du får sova gott inatt!

Cattis sa...

Tack snälla! Det är som sagt olika olika dagar, det blir nog bättre snart!

MAdde sa...

:( <3
Tänker på dig Älskade söstra!

Cattis sa...

Tack älskade syster! Det känns lite bättre idag! <3