Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 22 april 2010

VAB

Vissa dagar är det svårt att veta om man gör rätt eller fel, när man inte vet hur sjuka barnen är.... Thea blev jättetäppt i näsan igår kväll, pang tjong, och sen hostade hon jättemycket hela natten. Alltså förkyld. Dock inte jättesjuk eller feber. Men eftersom mamma o Jerry kommer i helgen, och hon dessutom är bjuden på kalas på lördag så vill jag inte riskera att hon blir mer sjuk. Och eftersom hon har en tendens att klä sig själv med t-shirt under tunn jacka på dagarna när de ska ut med förskolan, och dessutom leker i vatten och gegga, så känns det bäst att hålla henne hemma. Men hon känns inte jättesjuk, bara vanligt förkyld. Svårt ibland tycker jag. Men eftersom jag själv förespråkar att barnen ska vara hemma när de är förkylda så måste jag vara en god förebild. Samtidigt tänker jag "hon kanske hade orkat vara på förskolan idag ändå". Nåja, ingen kan i alla fall anklaga mig för att lämna sjuka barn på förskolan/skolan. Och hur glad blir de andra föräldrarna om hon är där och hostar på deras barn? Nej, jag gör nog rätt ändå. Dessutom ska hon på barnmottagningen idag kvart i elva. Patric är så orolig för ett födelsemärke som hon har på ryggen som han vill att de kollar upp. Själv är jag inte särskilt orolig, jag tycker det ser ut som ett alldeles vanligt födelsemärke. Men det skadar ju aldrig att kolla upp det. Adjö för denna gång!

Inga kommentarer: