Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 18 april 2010

Girl´s weekend

En lite suddig bild på "tunnan" som vi badade i.... Ja, tjejhelgen är alltså över och vi har haft jättekul, verkligen! Åkte på lördag förmiddag, snön vräkte ner och blev värre och värre under vägen. Ända tills vi kom fram då solen kom!!!! Underbart! Från stället där vi parkerade bilarna till stugan var det en liten bit, och eftersom man sjönk ner i snön så var skidor och stavar framfixade till oss alla för att ta oss till stugan.... Grejen är att jag inte har stått på ett par skidor sen i sjuan, dvs 20 år sen, men jag trodde inte att det skulle vara så svårt. Ack vad jag bedrog mig. Bambi på hal is gav upp ganska snabbt och sjönk hellre ner i snön med skor än skidor....=) Men skratta gott fick vi i alla fall. Väl framme plockade vi fram skinnfällar och satte oss i snön nere vid sjön och solade. Åt mat utomhus som tillagades på medtagen Murrika (eller hur det stavas). Jättegott och jättemysigt! Vi pratade och skrattade, åt och hade superkul hela dagen. Spelade spel med typiska "tjejfrågor" och lekte "Så ska det låta-inspirerade" lekar med sång och skratt. Badade tunna med vintermössor på, för just då kom det lite snö, drack vin, cider och Jäger..... Ja det var en lyckad kväll verkligen. Lade oss halv två i natt och sov gott hela natten. Solen sken även idag, så vi satt ute mot husväggen och solade. Härligt! Åkte hem på eftermiddagen, glada och nöjda. Det gör vi gärna om! Ps. Denna gång tog jag snöskor i stället för skidor upp till bilen...;-)

Inga kommentarer: