Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 13 april 2010

Lax till middag

Ja som alla som känner mig vet så är jag ingen fisk-fantast..... men ibland får vi nåt ryck och äter det ändå bara för att vara lite hälsosam. Idag var det en sån dag. Vi skulle äta lax och Patric skulle stå för matlagningen. Tänkte att ja ja, det går nog i, men inte mer. Men ack vad fel jag hade, det gick mer än i, det var så vansinnigt gott! Han stekte laxen och hade på pressad citron, hackad chili och lite dill. Jag gjorde en sås till på creme fraiche, majonäs, dill, purjolök, pressad citron och lite salt (Jag vet, inte så nyttig sås), och till det pressad potatis. Åh vad gott det var! Om det inte vore för att jag försöker vara lite nyttigare hade jag kunnat äta hur mycket som helst, men det gjorde jag inte, jag åt lagom. MUMS. Så nu är jag mätt och belåten! Extra gott är det ju alltid förstås när man slipper laga maten själv.... Patric är nu ute och lägger om till sommardäck på bilen, Thea är hos Lina och leker. Funderar fortfarande på om det kanske blir en promenad sen, fast egentligen har jag ingen lust, men i nån ände måste jag börja med motionen. Den riktiga våren verkar äntligen vara här och det har tinat bort massor av snö, även om det är mycket kvar också... Solen har strålat och verkligen värmt också ett par dagar, och vi har kunnat sitta i uterummet lite grann! Har dock fortfarande inte tagit mig i kragen och vårstädat där ute, så det måste jag ta itu med nån dag. Det värsta är att så fort det blir vår och sol och ljust så vill jag göra om överallt. Vill ha nya gardiner, nya blommor, nya kuddar, nya dukar, nytt, nytt, nytt.... Men det funkar ju sällan så att man har råd med det...=( och just så kände jag idag när jag satt i uterummet och funderade i min ensamhet innan P kom hem från jobbet. Att jag vill fixa till hela uterummet med nya textilier (som det så fint heter), lite nytt på väggar och på bordet... Hm, vill ha lite färg där ute, det är ett färglöst rum trots att gardiner och sånt går i turkost just nu. Måste hitta nån billilg fiffig lösning för en upp-piffning! Den 27:e ska jag till frissan, för upp-piffning av mig själv! Känns som det var hundra år sen. Finns nog inget jag hatar så mycket som när jag känner mig ful i håret. Står bättre ut med att jag har fula kläder, men just håret vill jag att det ska kännas vårdat åtminstone, fint blir det väl sällan. Men just så här när det känns slitet och platt och eländigt, då känns hela jag skitful! Tänk vad mycket håret gör på en människa. Om jag vore flintskallig så skulle jag inte se klok ut.....=) På personaltoaletten på jobbet finns en liten lapp på väggen med ett ordspråk: "Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är", eller liknande. Jag tänkte på det idag när jag satt där inne, vad mycket man har som man ska vara glad över, som man så lätt glömmer bort. Jag ägnade några minuter åt att tänka över vad jag har att vara glad och tacksam över, och det blir mycket när man tänker efter. Ta några minuter och tänk samma tankar själv....Vad har just du att vara glad och tacksam över? När man gjort det känns dagen lite lättare. Jag ska tänka på det ordspråket när det känns dystert och grått. Fast just idag känns livet lekande lätt! Våren är ju här, DET är en av alla skatterna för mig!

Inga kommentarer: