Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 22 april 2010

I morgon......

kommer äntligen lilla mamma o Jerry på besök. Jag lääääängtar! Tänk att man kan längta så mycket efter mamma fast man är nästan 34 år. Har inte träffat dom sen i julas, det är ju bedrövligt. Men nu är det dags. Önskar att hon bodde här. Saknar vardagsträffar, en kopp kaffe och lite surr om hur dagen varit bara. Eller en mormor som spontanhämtar på förskolan eller lånar barnen en ledig dag. Det vet jag att hon skulle göra om hon bodde här. Jag blir alltid så avis på folk som säger: -"Tänk mina föräldrar ville låna barnen i helgen igen, så vi är barnfria o kan göra nåt för oss själva!".... Tycker det är så vanligt att folk säger så. I min värld finns det inte eftersom vi bor 20 mil från varandra. Nu menar jag så klart inte att jag vill vara utan barnen varje helg, men just det där spontana då och då kan jag sakna nåt alldeles fruktansvärt emellanåt. Fast då kanske jag inte skulle uppskatta våra träffar lika mycket som jag gör nu. Tror inte att jag skulle läääängta efter mamma om hon bodde 5 minuter bort.... Men det gör jag nu! I morgon......=)

3 kommentarer:

Anna Brandt sa...

Visst är det härligt när mamsen kommer och hälsar på. Jag längtar också efter mina föräldrar fastän jag är så "gammal". Man blir nog aldrig för gammal för mamsen. Ibland tycker jag också att det skulle vara härligt att ha dem i närheten så att jag skulle kunna gå dit när jag vill eller lämna barnen där. Men 200 mil är ganska lång väg att åka för att lämna dem lite snabbt. Kram Anna

Catarina sa...

Hej Anna, vad kul att du är här och läser! Ja du har det så klart ännu värre gällande avstånd....men 20 mil är tillräckligt för att det ska vara "för långt". Kram!

Cecilia sa...

Ännu värre är det när de finns på andra sidan Atlanten! :-)