Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 31 januari 2014

Det är inte bara jag som trivs!

Det är inte bara jag som trivs bra i den här lägenheten, flera av blommorna verkar också trivas bättre här. Upptäckte att min "novemberkaktus" eller vad den nu kallas, blommar!!! Och det måste vara första gången på flera år som den gör det! =)
Just nu är det fredagskväll och jag bara njuter av tystnaden. Har inte ens knäppt igång tv.n. Är nog allt lite ljudskadad från jobbet, orkar verkligen inte med några ljud när jag kommer hem vissa dagar. Vill bara ha tyst, tyst, tyst....och just nu är det knäpptyst och så himla skönt! Har verkligen bara latat mig sen jag kom hem från jobbet idag. Hade matrester kvar sen igår så jag behövde inte ens laga mat! Ringde till min far och försökte övertala honom att de ska komma hit nästa helg! Det var faktiskt Theas idé att vi skulle ringa och fråga. Och det lät faktiskt inte helt omöjligt, han skulle prata med Marie bara så hon inte hade planerat något annat. Så nu håller jag tummarna. Minns överhuvudtaget inte när de var hit sist. När jag fyllde 30?? Minns att pappa var i Härnösand och jobbade tillfälligt nåt år senare, men då var det han och en arbetskamrat som bara kom på snabbvisit, så det räknar jag inte. Och den gång jag fyllde 30 (alltså över 7 år sen) så sov de inte kvar, utan åkte hem på kvällen...så nä, jag minns verkligen inte när det var sist. Med andra ord är Theas idé inte alls dum. Det vore roligt om det blir av. Han är ju lite speciell min pappa så man vet aldrig, men jag tycker om honom ändå! =)
Nu ser jag fram emot i morgon kväll när vi ska gå ut, hoppas det blir roligt och mycket folk!


2 kommentarer:

Fangoria sa...

Ja nog är det skönt med tystnad, förstår verkligen att du vill ha tyst ibland och att det är hög ljudnivå på ditt jobb!
Julkaktus är det namn jag hört...men jag har ingen aning. ;)
Trevlig helg!

Catarina sa...

Jo det är nog en sån där växt som har många olika namn....=)