Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 6 januari 2014

Trettondagen

Helgdagarna är på sluttampen och i morgon blir det vardag igen... Tur det är kortvecka igen innan det kör igång på allvar. Men helt klart så känns det ok med vardag och rutiner också, även om det tar emot lite...
Igår kom Ann hit på middag. Lottis fick envis migrän och kunde inte komma. Hon kom idag i stället så hon inte behövde gå miste om sin efterrätt åtminstone! Ann hade med sig flera av mina favoritljuslyktor fr Boom i inflyttningspresent! Fick både i silver, vitt och turkost, jag bara älskar dom! Ställde några av dom ihop med andra ljus på brickan, blev så fint! Vi hade trevligt med god mat, vin och surr, så tråkigt att Lottis blev dålig! :-(
Barnen har kommit hem och allt är i sin ordning. Jonta sover dock hos kompis i natt. På onsdag börjar allvaret även för dom då skolan startar igen. Åtminstone Thea börjar "klättra lite på väggarna" och behöver rutiner igen så det blir bra. Det har blivit alldeles för lite utevistelse det här lovet, har ju bara varit regn o halka. Nu ska vi se klart på Sveriges mästerkock...

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Så fint!!
Ja nog vill åtminstonde barnen tillbaka till rutinerna lite nu! Tyvärr har vi ju lyckats fånga nån bacill igen så Kiron är magsjuk och de blir i alla fall hemma t.o.m. onsdag. =( Typiskt, Tiril var bjuden på Mollys kalas idag, men det fick vi hoppa över. Annars hoppas man ju på mer friskt denna termin!

Cattis sa...

Nää stackars er! Det verkar vara sån konstig och seg magsjuka som går, hoppas ni andra i familjen klarar er!