Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 27 juni 2011

Varmt i stan men kallt vid havet!!!

Idag slutade jag redan kl tolv. Solen gassade och det var stekhett ute. Packade in Thea och Edvin i bilen och åkte ut till Svartvik. Där ute vid havet blåste det ganska kallt, men det hindrade ju inte barnen från att bada direkt. Själv satt jag i min stolstol med kläderna på och halvhuttrade, medan de glatt kastade sig som fiskar i vattnet.... De fångade fiskar och lekte i sanden och hade jättekul. Vi härdade ut ett par timmar, sen stod jag inte ut längre, det var för kallt för en fryslort som mig. Detta var faktiskt första gången i hela mitt liv som jag for på en strand själv med barnen. Alltså själv, utan någon annan vuxen med. De som känner mig vet hur vattenrädd jag alltid har varit och har alltid undvikit stränder med barnen bara därför. Jag bestämde redan i vintras att den här sommaren skulle jag ta itu med den saken också. Det är många av mina rädslor jag har tagit tag i detta år! På något vis känns det bättre nu när alla barnen är så stora att man kan prata med dom, man har mera kontroll då på nåt vis. Och ja...nu har jag gjort det... en gång åtminstone. Och om bara vädret tillåter kommer det att bli fler. Känns bra. När vi kom hem åt vi lax, färskpotatis och gräddfilssås med dill o rödlök. Mums mums.

Fyra arbetsdagar kvar till semestern......

Inga kommentarer: