Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 25 juni 2011

Midsommarfirande

Vi hade en väldigt trevlig kväll hos Helen o Patrik igår. Tro det eller ej men solen sken på oss också, trots att det såg så mörkt ut innan! Verkligen supergod mat med en massa olika sillsorter, röror, färska räkor, rökta räkor, grillat, färskpotatis....mmmmmmmm va gott!!!! Under tallrikarna låg var sitt kort från "spelet" Knäppgök. Man fick var sitt uppdrag man skulle utföra under kvällen och senare skulle man gissa om man hade upptäckt någon. På min lapp stod det att jag skulle forma munnen till bokstaven Y och ge mig själv ett par örfilar då och då....=) Haha, helt sjuka saker stod det... och vi skrattade en hel del åt varandras knäppa upptåg, fast de var väldigt svåra att upptäcka, så vi undrade om det kanske beror på att vi är lite konstiga i vanliga fall också?? ;-) Efter maten kom någon med idén jag hade bävat för. Spela KUBB. Tänk att folk tycker det är så kul att stå och kasta en träpinne så där. Jag är nog en outsider, men jag avskyr verkligen det och har alltid gjort. Men jag hade misstänkt redan innan att det skulle komma upp som förslag, för jag vet att det är ett riktigt "kubb-gäng" jag umgås med.;-) Men vad har man för val när det blir 7-1. Då är det bara att hänga med. Jag är ju inte så bra heller på sånt där. Ett par gånger höll jag på kasta ner "kungen" vilket man absolut inte ska, för då vinner motståndarlaget. Hur som helst gick det lite bättre för grabbarna än för oss tjejer, så jag hejade på grabbarna för att spelet skulle ta slut fortare. De vann till slut tack och lov. Jag är ju ingen tävlingsmänniska heller, så för mig var det viktigast att NÅGON vann, så det tog slut...haha... jag vet att jag är tråkig, men jag är född utan att tycka att nåt sånt där är kul, det bara är så. Men med tanke på hur trevlig kvällen var för övrigt så ska jag inte gnälla på att jag fick stå ut med att kasta en pinne några gånger. Var inte hemma förrän någon gång mellan tre och halv fyra i natt, så kubben var ändå en liten. liten del av hela firandet. På tal om kubb så är nog kubb-bullar det äckligaste jag vet också. Kubb är helt enkelt ett fult ord.

Inga kommentarer: