Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 24 juni 2011

Favoritefterrätt i alla lägen

Har nyss förberett efterrätten tills i kväll. Har nog tipsat om den tidigare, men det tål att upprepas. Det är världens godaste efterrätt tycker jag!

Fruktsallad med varm vit chokladsås, 4 port

1 mango
2 kiwi
2 dl färska jordgubbar
2 msk flytande honung
rivet skal av en halv citron
2 msk hackad mynta

Sås

2 dl vispgrädde
200 gram vit choklad

Skala o hacka frukten i bitar. Blanda honung, rivet citronskal och mynta och blanda ner i fruktsalladen. Koka upp grädden. Grovhacka chokladen och rör ner den i grädden så att den smälter. Lägg upp fruktsalladen och såsen på assietter. Klart!

Riktigt längtar till all god mat nu.... Vi ska åka till Helen o Patrik vid tre-fyra tiden ungefär. Det har regnat på förmiddagen, men nu kikar solen faktiskt fram. Hoppas det håller i sig, men det ser tveksamt ut, det är stora mörka moln på himlen också...

Ha en riktigt trevlig midsommar!!!!

Inga kommentarer: