Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 15 juni 2011

Tolv arbetsdagar kvar

Nu har jag börjat räkna ner. Två arbetsdagar kvar på denna vecka, och sen två veckor till. Sen ÄR det semester! Längtar, längtar längtar!!!!! Åh vad jag längtar! Hoppas det blir många soliga varma dagar!
Igår kväll var vi ut med hela vårt skolområde på Logen. Hade verkligen sett fram emot kvällen, för varje år när vi har den där gemensamma kvällen brukar det vara jättetrevligt! När vi kom dit var det dukade långbord i rader. Vi satte oss vid första bästa. Sen fick vi gå och hämta mat bordsvis. Vårt bord var sist, och när vi kom fram så var maten slut! De skulle värma mer i köket och under tiden tog de fram lunchrester sen dagen innan (som vi varit där och ätit då på planeringsdagen!), så det blev ju en liten besvikelse. Nåja, några tog ett köttfärsspett och gick och satte sig så länge medan de väntade på kycklingen. Jag tillhörde de som stod kvar och väntade. Var måttligt less innan jag fick maten. Innan vi ens hade hunnit sätta oss började själva "underhållningen". Det var en tant som var minst 70 år såg det ut som, som spelade dragspel med allsångs-sånger, typ Härnövalsen och sånt. Det kändes som en sån som brukar underhålla för gamlingar på hemmen när det är midsommar medan de äter sina jordgubbar. Nu började jag och mina kollegor undra om vi var på PRO eller Frälsningsarmén?? Nåja, maten var jättegod i alla fall. Några som ätit sina köttfärsspett började nu resa sig för att hämta kycklingen, men då var den slut IGEN, och nu hade de inge mer, så några hann inte få nåt alls av den maten vi skulle få!!!! Bedrövligt dåligt!!!! Innan vi hade hunnit tugga färdigt sista tuggan kom kaffet in, med en liten chokladbit som var ungefär 3 gånger 3 cm stor.... (läs liten!). Sen var det liksom slut. Folk började skruva på sig och gå hemåt mellan halv åtta och åtta!!!! Hur kul är det på en skala??? Jag och några till av de jag jobbar med satt kvar "ända" till kl nio ungefär.... Vilken röjar-kväll va?? ;-) Dåligt av Logen att inte ha mat så det räckte till alla!!!!!! Jag brukar verkligen vara positiv till allt sånt där, men detta var lite väl torftigt! Nåja.... Till veckan på tisdag ska vi i alla fall gå på "spa" på badhuset, några från jobbet. Det blir nog desto trevligare har jag en känsla av! Och på måndag har jag tjejmiddag. Har inte en blekaste aning om vad jag ska bjuda på den här gången! Men alltid brukar det bli nåt i slutändan!

Inga kommentarer: