Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 21 oktober 2012

Vilken helg!

Madde kom på fredag kväll och det blev mat och soffhäng. Var dödströtta så vi lade oss tidigt. Lördag fm var det äntligen dags för "Andlig prova på-afton" med Vendela Cederholm (känd från Det Okända). Ni som tycker att andlighet är fjant kan sluta läsa här. Ni som är intresserade kan läsa vidare...
Vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss av dagen, det stod inte nån information, utan bara det jag just skrev. Vi var 16-17 personer som var där för samma ändamål och vi gick direkt in och satte oss och väntade. Vendela kom efter en liten stund och hon var då sannerligen en enkel och härlig person, hon pratade med oss som om hon hade känt oss jämt, och snart började den spännande dagen.

Vi fick börja med meditationsövning för att slappna av. Mer om den tänker jag inte berätta här, men det var spännande och intressant. Sen fick vi dra ett kort ur en slags kortlek med bilder (det var inte tarot). Sen fick vi sätta oss två och två med nån man inte kände, byta kort med den personen och tolka korten för varandra. Dvs jag skulle tolka ett kort om personen som satt mitt emot mig och vice versa. Det är såna här gånger man tvekar och tror att man inte kan, men tydligen så har man en otroligt stark intuition, eftersom både hon och jag prickade rätt trots att vi inte känner varandra över huvud taget! Då menar jag alltså att jag kunde tala om hennes yrke, personlighet osv utan att jag visste! Hur häftigt som helst och jag fick ståpäls på armarna! Sen fick vi sätta oss med en annan vi inte kände, dra ytterligare ett kort och tänka på en person som står oss nära. Jag tänkte på min mamma. Sen skulle hon jag satt med beskriva min mamma utifrån det kortet, och jag skulle beskriva en person utifrån hennes kort. SÅ häftigt så man tror knappt själv att det är sant. Där satt jag alltså och tittade på ett målat kort och beskrev personens dotter som var 37 år. Jag beskrev hennes intressen och att hon nyss tagit ett viktigt beslut osv...fast jag själv inte visste varifrån jag fick det. Men allt jag sa stämde! Och tvärtom. Fattar fortfarande inte hur det gick till! Jag vet att det låter hokus Jag skulle kunna berätta om denna dag i oändlighet, vi fick prova på healing och andra saker också, men det berättar jag hellre för de som är intresserade.
När denna fantastiska dag var slut gick vi till bilen för att åka hem. Jag slog igång telefonen som varit avstängd och då hade jag fått ett sms av Jonathan där det stod att de ringt från Ica Maxi och sagt att jag hade vunnit tillbaka pengarna på mitt kvitto jag handlat för dagen innan!!! TJOHOOO vad glad jag blev!!! Jag hade alltså vunnit 815 kr i presentkort på Ica för att jag varit med och tävlat med en motivering om varför jag handlar på Ica. Snacka om flyt!!! Jag menar, det är ju inte bara jag som handlar på Ica på en fredag och ändå gick jag och vann!!!!
Så då for vi och hämtade ut presentkortet så klart! Sen hem och åt middag och sen blev det soffkväll igen, tittade på filmen "Bröderna Karlsson" på tv som jag tyckte var jättebra! 
Idag har vi hunnit med lite allt möjligt. Vi har varit på KappAhl, på Jysk och på Dollarstore och på Ica. Jag har handlat upp hela presentkortet. På en present till mig själv. Helt oplanerat, men ändå så välinvesterat känns det som. Jag har köpt en Towerspeaker. Hade aldrig ens sett en sån förut och visste inte ens vad det var. Det är en manick som man kan spela musik med. Jag har ju ingen stereo vilket jag har saknat en lång tid. Den enda musik jag spelar är från Spotify, och jag har datorn nere och inga högtalare, så det säger sig själv att det blir inte mycket musik spelat, förutom från Spotify i mobilen när jag tränar osv. Denna grej är som en stor högtalare som man knäpper igång ovanpå på en liten ratt. Sen startar man bluetooth på telefonen och sen startar man Spotify, och simsalabim så har man en "stereo" med bra ljud! Och kan så klart spela ALL musik eftersom det är via spotify i mobilen, så nu kan jag alltså sitta i soffan och knappa på mobilen och spela musik och få bra ljud! Så nu är mitt stereoproblem löst för alltid. Helt underbart! Vilken grej! (Ja jag vet att det säkert inte är nåt nytt för tekniskt kunniga, men för mig var det en världsnyhet!). Jag är såå nöjd, även fast jag hade lite ångest att jag skulle köpa nåt sånt där till mig själv för presentkortet. Madde övertalade mig och menade att jag faktiskt har vunnit pengarna och kunde unna mig nåt åt mig själv. Jag lyssnade på henne till slut. Är skitnöjd!

1 kommentar:

Fangoria sa...

Vad coolt med den andliga aftonen! =) Skulle vara kul att prova. =)
Grattis till vinsten och väl spenderade pengar hoppas jag, den låter fiffig! =) Vi har en liten boll som vi kan göra samma med, men den är som sagt liten, hehe. ;o)