Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 7 oktober 2012

Svisch sa det!

Då var helgen slut igen då! Fort går det!
Igår kom mamma.  Hon hade med sig soffan till Jonathans rum, han blev nöjd och det blev fint! Kul att träffas, det var så länge sen så det är inte klokt. En mysig kväll med tv, vin, surr, ostar och kex.
Idag innan hon åkte hem stekte hon köttbullar. MUMS! Det gör jag aldrig själv, så det smakade minst sagt gudomligt gott.
Bästa mamma och finaste Thea!

Ja just ja, har ju glömt att berätta att "Spindelmannen" ringde upp mig i fredags. Han sa att de tyvärr inte kan göra nåt åt spindlarna, de får inte spruta gift eftersom de inte är "skadedjur". Han rekommenderade mig att städa ovanligt mycket eftersom inte spindlar tycker om rengöringsmedel, och sen trodde han att de skulle försvinna nu när man börjar använda elementen mer då det inte blir lika fuktig luft inne. Om problemet kvarstår även till våren skulle jag ringa igen så skulle de göra en fuktmätning för att utesluta att det är fukt nånstans eftersom spindlar dras till det, men det trodde han inte att det var. Jag hoppas att han har rätt i att de kommer att försvinna nu, har faktiskt (peppar peppar) inte sett nån spindel på ett par tre dagar nu. Men städa ovanligt mycket??? Njaaa, det vet jag väl ändå inte om jag kommer att göra....inte min favvosysselsättning direkt.

Inga kommentarer: