Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 15 oktober 2012

Hektisk vecka

Nu är det en sån där vecka när det är ett enda jytter i kalendern, man är rädd att missa nåt. Det är "avstämningssamal" m chefen, uppföljningssamtal m föräldrar, metodik och slutbedömning av min student som gjort vfu hos oss några veckor. I morgon är det föräldraråd på jobbet, det är ditten o datten varenda dag, såna veckor är lite jobbiga! Som tur är kommer ju Madde till helgen igen, så det blir en rolig avslutning på veckan. Thea kom stolt hem med sin läsläxbok idag, hon sken som solen och läste genast fler kapitel än hon behöver, trots att läxan är till nästa måndag! "Det är som en helt ny värld att kunna läsa!" sa hon själv. Det är en härlig känsla att se hennes glädje, över nåt som för så många av oss vuxna är en självklarhet att kunna. Men när man går i första klass är det mesta kul. Fort har hon lärt sig också. För några veckor sen kunde hon inte läsa alls, och nu läser hon kapitel efter kapitel! Så kul!

Inga kommentarer: