Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 1 maj 2015

Jag och Kalle Anka...

För en tid sedan, i mars någon gång närmare bestämt, bestämde jag mig för att kosta på mina fötter ett par riktiga skor. Jag har ju alltid haft problem med fötterna, ofta skavsår, och hälsporren förstås... Jag gick alltså in på Intersport och sade till att jag ville ha hjälp. Det var en ung kille som rekommenderade ett par Asics, fina- och jättedyra. Jag slog till på dom och sen har det bara varit problem! Skavsår av hemskaste slag som inte velat läka. Men tjurig som jag kan vara har jag satt på skavsårsplåster och promenerat ändå och tänkt att det ger med sig... För ett par tre veckor sen fick jag nog, tog med mig skorna och åkte ner på Intersport och berättade. Då fick jag prata med en annan man som föreslog att jag skulle knyta skorna på ett annorlunda sätt, en sk "löparknut", vilket kunde göra att foten sitter stadigare i skon och man kanske slipper skav. Hem igen och testa... Ingen skillnad så jag tänkte att det kanske är för att skavsåren aldrig fått läka ordentligt... Sen blev jag ju sjuk och det blev ingen promenad på ett tag så nu hade skavsåren äntligen läkt så  idag när jag äntligen skulle gå var jag lite kaxig av mig och tänkte att jag nog kunde gå utan skavsårsplåster nu. Det kunde jag inte. Höll knappt på ta mig hem för det gjorde så satans ont på hälarna. Fick ett bryt och åkte ner på Intersport igen och lyckades ha turen att träffa en som de andra sa var expert på fötter och skor. Han funderade lite över mina fötter och sen fick jag ta av mig barfota och ställa mig på en sån där glasplatta för att kolla vad jag har för typ av fötter... Det var då han sa det: Att jag har bland de plattaste fötter han någonsin skådat och att det inte är konstigt att jag har problem med fötterna! Han sa att jag har KALLE ANKA-fötter!!! Haha! :-) Han frågade även om jag inte har mycket problem med ryggen och rekommenderade mig att omedelbart gjuta en sula efter mina fötter! Det har jag ju tänkt i flera år (ända sen jag hade hälsporren), men nu kände jag verkligen att det var dags att slå till! Så jag fick göra "avtryck" med mina fötter och fick med mig mina nya sulor hem direkt. Nu ska jag gå så mycket som möjligt i dom i ca två veckor. Sen ska jag åka ner igen för att "bygga på dom ytterligare". Han tror att jag kommer slippa skavsåren med den nya sulan, men om inte så får jag utan tvekan byta skorna. Så nu hoppas jag att detta ska hjälpa! 
Skönt på sätt o vis att det blev så här så jag äntligen kom till skott att fixa såna där sulor!
Jag och Kalle Anka... Säger då det! :-D


6 kommentarer:

Helen sa...

Vad duktig du är som stod på dig! Ska bli spännande att höra om höra det går!

Cattis sa...

Tack Helen, ja vi får väl se hur det går! Bra hoppas jag!

Fangoria sa...

Åh jag skulle också behöva såna där specialsulor, har ju såna problem med "Mortons" till och från! Tänk att det ska vara så svårt att ta sig för bara...

Cattis sa...

Ja det kan sitta i klister ibland.... Blir intressant att se om de kommer hjälpa...

Lottis sa...

Tror inte du kommer ångra dig! Jag har ju haft såna sulor i några år nu o det är bland det bästa jag nånsin investerat i :-) Hoppas du blir lika nöjd!

Cattis sa...

Ja jag vet ju det, sa det till han på affären "att jag har en kompis som är jättenöjd!" :-), det blir nog bra det här! :-)