Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 31 maj 2015

Brev till Mor

Det här brevet är till dig mamma...:-)

Kära Mor

Jag är så glad att just du är min mamma. Det finns ingen som dig. Så mycket värme och kärlek som du förmedlar till alla!
När jag tänker på min barndom är det ditt trygga ansikte som dyker upp först. Du har alltid funnits där med stora famnen. Jag minns att jag tyckte så mycket om ditt leende att jag ibland försökte le på samma sätt framför spegeln, men det såg inte likadant ut...;-) 
Du har lärt mig så mycket här i livet. Tidigt fick jag lära mig att man kommer långt med ärlighet. Jag har alltid kunnat berätta ALLT för dig, (ja, till och med när jag som tonåring skulle ut på olika äventyr!). Även om du inte tyckte om allt så vågade jag berätta för jag visste att du uppskattade det. Det kändes tryggt för mig och detta försöker jag nu förmedla till mina barn. 
Det är inte bara för mig du har varit en trygghet. Jag tror att alla dina nära och kära, vänner och bekanta ser på dig med samma ögon. Dig kan man lita på i vått och torrt, ringa mitt i natten närhelst det är något. Dessutom lyckliga alla de vårdtagare du vårdat i jobbet genom åren, jag vet att du är en pärla och omtyckt även där! 
Det finns hur mycket som helst jag skulle kunna skriva till dig- det är lättare att skriva än att säga vissa saker. Vi börjar ju bara gråta annars... (För det här med känslor och empati är ju också något du lärt mig!) Jag tänker inte skriva så mycket mer, du förstår nog ändå vart jag vill komma, att jag älskar dig mest på jorden och att jag är så stolt över att du är min mamma! När man är stolt över något vill man skrika ut det till hela världen och därför lägger jag ut det här, så alla fattar att det faktiskt är jag som har den bästa mamman i hela världen!
Tack för att du finns, Tack för allt du gör för mig, och Tack för att du är du!
Grattis på Mors dag.
Jag älskar dig! 

2 kommentarer:

Christina sa...

Nu vet jag inte vad jag ska säga...tack känns för lite. Så vackra ord! Jag blir stum. Älskade barn, något måste jag ha gjort rätt eftersom jag har två underbara barn som jag älskar över allt annat!!!

Cattis sa...

Tack är alldeles tillräckligt! Du är värd vartenda ord! <3