Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 7 januari 2011

Intensiv dag

Började dagen på Tjädern med utbildning fram till kl tolv. Sen blev vi fantastiskt nog bjudna på lunch. Det är inte ofta, kanske vart femte år när man jobbar i kommunen, så det var ju trevligt, och gott....;-) Efter det åkte vi till vårt egna ställe och hade avdelningstid fram till halv fem! Och eftersom Karin började hos oss idag så blev det mest info till henne som tiden gick till. Kändes som en intensiv dag när man har varit så mycket ledig på sistone.
Jag har dock haft måndag hela dagen idag, och hade det fortfarande när vi slutade, så jag sa "vi ses i morgon" till någon som fick tillrättavisa mig ytterligare en gång. Det är ju faktiskt fredag...IGEN!!!! Underbart... jag ska inte jobba i morgon som jag tänkt hela dagen i mitt huvud... nice....
När jag kom hem idag hade jag fått kursintyget från Miun. Nu kan man släppa det och kasta alla tråkiga papper och uppgifter. Skönt.
Tror jag ska gå och handla lite. Det snöar för en gångs skull inte, så jag måste nog passa på. Antar att det börjar snart igen. Känner starkt för att göra nåt kul. Frågan är vad?

Fick förresten ett sms från syster yster som är i Thailand idag. Hon hade det så klart jättebra, kändes som ett litet hån när hon skrev att hon hoppades att jag hade det bra hemma i snön...=) Fast självklart unnar jag henne av hela mitt hjärta att hon har det bra där i värmen! Det är hon värd, min söta syster. Längtar till första helgen i februari då bägge mina systrar kommer hit. Det ska bli så himla kul, inte ofta vi träffas så! Det är ju faktiskt inte ens en månad kvar när man tänker efter...och när vi bestämde i början av november kändes det som det var en hel evighet kvar... Även vintern går ju framåt märker jag visst! Snart är det vår!!! TJOHOOOOOOOO vad jag längtar!

Inga kommentarer: