Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 13 januari 2011

En åttaårings funderingar

Edvin har alltid haft mycket funderingar. I kväll hade han tusen frågor. Han såg nån reklam på tv och undrade först o främst vad ordet "lånekostnader" betyder. Det blev till att förklara på ett enkelt sätt, vilket resulterade i nya frågor:- Vad betyder ränta?....suck..... Då undrade han hur man kunde få pengar när man jobbade och av vem? Sitter man vid ett runt bord och får pengarna i handen av sin chef? Vad betyder ordet anställd? Vad är konto? Oj oj, vuxenvärlden är allt bra svår, och tråkig!!! Visste knappt hur jag skulle förklara vissa saker så att en åttaåring förstår någorlunda. Tänk vad mycket man lär sig genom ett helt liv!

Inga kommentarer: