Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 10 januari 2011

Anti

Idag känner jag mig sur, irriterad och som en trött gnällspik. Varför är det så vissa dagar? Det är ju ingen som gjort mig nåt illa direkt, känner mig bara så anti och less. Och såna här dagar HATAR jag verkligen att komma på vad man ska äta och laga maten. Som tur var kom jag just på att det fanns lite rester från igår som barnen kan äta, själv klarar jag mig med nåt lättare av nåt slag. Orkar bara inte. Kände redan när klockan ringde i morse att jag var såå trött och att det skulle bli en jobbig dag. Sen har dagen ändå gått ganska bra på jobbet, kul att träffa alla som varit lediga osv, men på eftermiddagen kände jag hur less-o-sur-knappen gick igång igen och nu känner jag mig som en riktig sur-spik.
Fast det är roligt att barnen kommit idag i alla fall, känns som det var jättelänge sen jag träffade dom fast det gått lika lång tid som vanligt.
Nä nu ska jag hitta på nåt att äta, så kanske jag blir lite mer positiv, gillar inte när jag känner mig som en sur-padda, för så är jag inte normalt sett. Bara en sån dag just idag! Kanske bara är trött efter helgen. I morgon är jag nog lika glad och alert som vanligt! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Surpadda höhö, det var en bra beskrivning :)
Såna dagar har jag oxå när jag bara vill mucka och sura med vad som helst ... man bara längtar tills man får gå och lägga sig och sova och börja om på en ny bättre dag. Ibland kan det nog bero på att man sovit för lite ett tag.
Önskar dig en bättre dag imorgon. Nu ska jag släpa mig till köket och försöka hitta på något att utfodra familjen med. Tror du att kokosflingor med creme fraiche blir gott? //Mia

Catarina sa...

Det blir säkert jättegott! ;-)Haha ja visst är det tråkigt med såna här dagar? Tur de inte är så ofta och att man vet att det blir bättre! // C

Anonym sa...

Ja fy för sådana dagar. Och det värsta är att man kan måsta gå omkring en hel dag och låtsas att allt är som vanligt fast man bara vill gå och gräva ner sig.
Bara att bita ihop. Det går ju som sagt över.
Kramar B.