Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 30 november 2010

Husdjur fiskpinne?

Jonathan fick ett tjat-skov om husdjur igen. Jag har sagt att det inte kommer in nåt djur i vårt hem. Dels är det väldigt mycket jobb med ett djur, (speciellt eftersom han inte är här varannan vecka heller), och för det andra kostar det pengar. För det tredje är jag ingen djurfantast, visst de är fina, men en del är lite äckliga o luktar illa också....så nej, inget djur hit!
Trots att det varit samma diskussion i flera år så kommer den liksom tillbaka. Han frågade mig om det inte fanns NÅGOT djur jag kunde tänka mig? Svaret blev NEJ från den stenhårda mamman...;-) "-Men en hamster då?".... NEJ. "Men en ödla då?"...ALDRIG I LIVET!.... det ena efter det andra.... Som tur är så föddes Jonathan med humor också så till sist när han förstod att det inte var någon idé utbrast han: "-Ok, jag går och köper en lax på Ica som jag kan ha i frysen, bara jag får ha ett djur!" Och så skrattade vi allihopa åt det roliga tokiga. Då sa Edvin: "- Eller så kan vi ha en fiskpinne!"

Haha vad tokigt det blev av vår husdjurs-diskussion.... Får se hur länge det dröjer till diskussionen kommer upp nästa gång? Ska förbereda mig med en fiskpinne i frysen! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fiskpinne eller en vandrande pinne?
Roligt inlägg!
/B.