Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 7 november 2010

En söndag i november

Det är helt sjukt att det är november redan, det är verkligen inte klokt!

På förmiddagen städade jag lite här och sen kom Jessica, min gamla kollega, o hennes dotter Alma hit och hälsade på. De stannade ganska länge och vi pratade om allt och inget. Kul att träffas, för det var så länge sen! När de hade åkt hem gjorde jag korvstroganoff o ris som vi åt till middag. Efter det gick Thea och jag till Sofia, för Linnea och Thea ville leka. Det var roligt att komma hem till dom och se hur de bor. Vi blev bjudna på äppelpaj som var gudomligt god! Och hux flux så hade hela söndagen gått. Nu är det kväll och i morgon är det måndag igen, barnen åker och det blir tyst o tomt i en vecka igen. I veckan måste jag plugga lite för på torsdag är det skola igen.

På fredag kommer min syster igen! Längtar! Det ska bli kul att ses en gång utan barnen som vill ha hennes uppmärksamhet hela tiden.... Nu har ju Thea nyss träffat henne eftersom hon var här för tre veckor sen, så då känns det ok att träffas utan barnen en gång.
Vi ska "bara vara" hela helgen.... ja just ja, en tripp till Birsta förstås, inte att förglömma när vi ses...;-)
Syster o jag i somras

Hur som helst ska det bli kul. Sist hon var här var det kartonger och rörigt överallt här inne, nu är det lite mer ordning. Fast fortfarande är inte vissa saker uppsatta, det krävs en Hilti-borr, (vad nu det är?) eftersom alla andra borrar går sönder av dessa helvetesväggar. Nån som har en sån?? Knappast så troligt...

2 kommentarer:

Madde sa...

Jag längtar oxå till helgen! :)
Men var jag verkligen så där brun i somras?! Nu känner jag mig som en albino..

tildan sa...

Tror vi har en hilti-borr faktiskt, kan kolla med cay :) säg till ifall du inte hittat nån annan lösning!