Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 21 november 2010

Gammelmormor

Thea var bara 2,5 år när gammelmormor (min mormor) dog. Ändå verkar hon minnas henne fortfarande. Hon pratar om henne flera gånger varje vecka och hon kan ibland till och med börja gråta för hon säger att hon saknar henne.
Jag själv saknar min mormor jättemycket också. Jag har ett foto på henne i fönstret bredvid sängen. Idag när jag gick in till Theas rum upptäckte jag att fotot låg på hennes bord så jag frågade varför det låg där? Thea svarade: "Därför att jag har ritat av henne!" och så visade hon mig sin teckning.
Hon är allt bra duktig på att rita, lillskruttan min!

5 kommentarer:

tildan sa...

Oj, vad duktig hon är på att rita!
och ja... tiden går fort, tyvärr... skulle väl egentligen vilja vara hemma lite till men som lärare utan fast tjänst är det ju liksom lättast att hitta nåt i terminsskiftena så efter jul är det cays tur att vara hemma...
och ang. det mediala upptäckte jag i sommras att jag hade ett medium som granne... lite skoj, han läste delar av huset och hade en hel del intressant att berätta :) kram

Madde sa...

Åååå, jag vill oxå komma på seansparty! Gud va kul! 250 spänn var ju inte farligt må jag säga.
Fin teckning! Hon är bra duktig Thera, och likt blev det!

Anna sa...

Gud va gulligt. Hon är jätteduktig på att rita. Barn kan vara så underbara. Kram på dig.

Christina sa...

Ja vad säger man ang teckningen? Thea o gammelmormor är nog väldigt nära varandra fortfarande...

Anonym sa...

Otroligt! Så där brukar väl inte femåringar måla? De har talanger dina barn, helt klart!
/B.