Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 4 november 2010

Goda biffar och långa armar

Idag kände jag för att vara sådär huslig som jag blir nån gång ibland. Kom på att jag skulle göra köttfärsbiffar på älgfärs som jag fick av mamma. Och kan man tänka sig, för första gången i mitt 34-åriga liv så smakade biffarna som mammas biffar! SÅ goda var dom. Med brunsås och kokt potatis. MUMS. Kände mig nöjd med mig själv, och ännu mera nöjd när barnen mumsade också utan protester. Edvin sa: Lägg ut ett foto på internet och hälsa till mormor hur goda biffarna var med hennes färs! Såå här kommer foton!
Efter maten tyckte Edvin att vi skulle gå på Härnöhallen och handla fredagsmys tills i morgon så vi hade det gjort. Jag kände att jag egentligen inte orkade, men gav med mig till slut. Passade på att handla mjölk, margarin o lite annat som saknades, och även dricka till helgen. Ni kan bara gissa hur tungt det var! Mina armar kändes som de hade förlängts med en halvmeter innan vi var hemma. Men jag är väldigt glad över att jag gick med på Edvins idé. Det hade inte varit kul att haft det kvar tills i morgon eftermiddag när hela Härnösand ska handla. Så i morgon när vi kommer hem behöver vi bara laga mat och sen slappa, se på Idol och mysa i soffan! Härligt! (Om inte mamman i familjen somnar förstås!)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Men gud så gott det såg ut! Har inte gjort svenska köttfärsbiffar på år och dar, det måste jag nog göra en dag!