Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 28 november 2010

Vilken flopp!

Haha, tänk så det blir när man har förväntningar på att nåt ska bli kul! Hade i alla fall jättekul hemma hos Lottis innan vi åkte på parken. Kusin Håkan sms:ade att han fixat så jag stod på gästlistan och skulle komma in gratis, så jag uppgav mitt namn i entrén och Lottis fick också komma in gratis! Väl där inne var det väl inte så jättemycket folk, men det droppade in fler o fler så det blev hyfsat. Halv tolv skulle Nordman spela och vi väntade och väntade. Snart började rykten spridas att Nordman inte skulle komma för de satt fast i snökaoset efter E4. Vi gick ner och frågade personalen som upplyste oss om att den informationen stämde. Vi kunde få pengarna tillbaka. Vi som faktiskt inte hade betalat våra 200 kr per skalle, fick ändå 200 kr var "tillbaka"....=) Haha, vi tjänade på att gå på parken! Självklart sa vi inget utan tackade och tog emot....lite busigt va?? ;-) Vi tog en taxi in till stan och då fick jag ett sms av Håkan att de snart skulle spela! Jaha och där var vi i stan.... Bad vakterna på Bittens att kolla upp infon och de ringde parken, som fortfarande hävdade att de inte hade kommit fram, så det var inställt. Vilken soppa, vi fattade inget! Ca en timme senare fick jag ett nytt mess från kusin att de just hade spelat klart! Det visade sig alltså att själva "bandet" vilket han spelar i, var där, men inte självaste Nordman, de satt fast i snökaoset. Så Håkan o bandet hade spelat covers i stället. Synd att man inte blev upplyst om det innan vi åkte därifrån... Cirkus.
Vi gick in på Svenssons i stället. Konstaterade ganska snabbt att medelåldern där inne var 18-20 år vilket innebar att jag och Lottis kände oss som vi var där på besök från PRO. Herregud, man är då inte van att gå ut. Vart går man i vår ålder nu för tiden i den här stan?
Vi gav upp och bestämde oss för att ta en taxi hem i stället. Då gick det självklart inte att komma fram till taxi och det var svinkallt ute. Lottis gick fram till en polisbil och frågade om de kunde hjälpa oss. De kunde inte skjutsa oss men de ringde taxi och kom fram. "Hej, jag ringer från polisen, vi har två tjejer som står här mitt i stan och fryser..." Haha, men då hände det grejer i alla fall, så efter ett tag kom en taxi och vi kunde åka hem.
Vilken kväll! Fast lite kul var det ändå, en sån kväll man ändå kommer att minnas. Lite tråkigt att jag inte hann träffa kusin Håkan efter alla år nu heller, men men, vem vet, när det har gått 28 år till så kanske?
Vaknade tidigt med huvudvärk, som alltid när jag dricker rött vin, men är ändå pigg. Har en jätterolig dag framför mig...Plugga, städa.... =/

3 kommentarer:

Helen sa...

Ja, kära nån! Det verkar ju ha varit en händelserik kväll!! Rörigt - och kanske gick ni nästan med vinst! Men synd om Parken när de ordnar något sådant här också blir det inte av. Ni verkar trots allt haft ganska roligt!/Helen

Lottis sa...

Hahaha, ja roligt var det, speciellt när kusinen hävdade att de snart skulle spela o Parken sa att de inte var där....uppstod ju en del förvirring!!! Kommer, som Catarina skrev,definitivt vara en kväll man minns i alla fall :)

Anonym sa...

Hahaha, vilken kväll! Men det är ett kul minne kan jag tänka mig!!